Aangepast zoeken

woensdag 29 juni 2016

Nieuwe NS-service niet-uitcheckers goed initiatief

De Nederlandse Spoorwegen (NS) introduceert een nieuwe gratis dienst, de NS Extra. Iedereen die zich hiervoor aanmeldt, ontvangt als hij vergeten is uit te checken een mail waarna ze het teveel afgeschreven bedrag terug kunnen vragen.

Goed initiatief

Directeur-bestuurder Liane den Haan vindt de nieuwe service een goed initiatief: “Gemak dient de mens en deze nieuwe service speelt daar goed op in. Bij de invoering van de OV-chipkaart gaven onze leden aan bang te zijn dat zij zouden vergeten uit te checken. Eerst moest je daarvoor dan zelf een formulier op de website van het spoorbedrijf downloaden. Nu krijg je gewoon een mailtje waarmee je het meteen kan regelen. Dat scheelt toch weer een aantal handelingen.”

NS houdt 16 miljoen euro aan niet-uitchecken over  


Het spoorbedrijf introduceert deze dienst, omdat uit onderzoek bleek dat veel mensen vergeten uit te checken met hun OV-chipkaart. Op jaarbasis houdt NS zo’n 16 miljoen euro per jaar hieraan over. Naast mensen met een persoonlijke OV-chipkaart kunnen ook abonnementhouders en studenten zich aanmelden voor de dienst.

0 reacties:

Een reactie plaatsen

Gratis ads

NOS.nl binnenlands nieuws